گیاه ضد سنگ کلیه

Wiki Article

گیاهانی که از تعرق زیاد جلوگیری می‌کنند عبارتند از:مریم گلی، سنبل الطیب، شابیزک (بلادون) و برای مصرف خارجی، برگ گردو و پوست درخت بلوط.

مواد شیمیایی گیاهی اثر درمانی آن‌ها را بر حسب عملشان، در بدن انسان مشخص می‌کند؛ بنابراین گیاهان دارویی بر حسب شعاع عملشان در گروه‌های معینی طبقه‌بندی می‌شوند. همیشه یک گیاه دارویی اثری مشخص ندارد و طیف اثرات آن ممکن است زیاد یا کم شود.

سرخار گل گیاه دارویی دیگری است که به شکل علفی تا یک و نیم متر هم می تواند رشد کند و ساقه ای پر از انشعاب دارد که پرزهایی خشن و زبر دارند، این گیاه که گل هایی صورتی، قرمز ارغوانی، ارغوانی، زرد و نارنجی دارد در پیشگیری از سرماخوردگی نقش موثری دارد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، استفاده از گیاه سرخار گل التهاب های مختلف را برطرف می کند و می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند.

گیاهان دارویی که در این زمینه برای تهیه جوشانده به کار می‌روند عبارتند از: رازیانه، برگ نعناع و پونه

استفاده از خاکستر تاجریزی برای تسکین دندان‌درد ناشی از گرمی و حرارت مفید است.

در کنار تغییراتی در سبک زندگی و رعایت مواردی در طول روز و قبل از خواب موقتا از داروهای گیاهی مانند والی فلور استفاده نمایید.

۲. دارای ۳ پرچم می باشد که میله های پرچم تقریباً دو برابر خود پرچم طول دارند. پرچم زعفران به رنگ زرد است و یک مادگی در وسط گل آن دارد.

برای داشتن یک سبک زندگی سالم، ورزش را جزء برنامه صبحگاهی خود قرار دهید.

اسطوخودوس (۲) پونه کوهی (۲) خواص ادویه جات (۲۹) خواص گیاهان دارویی (۸۱) دسته‌بندی نشده (۲۴) زردچوبه (۶) زنجبیل (۲) سنبل الطیب (۲) فلفل سیاه (۴) مطالب عمومی (۳۰) نسخه های درمانی (۷) نعناع (۲) هل (۲)

جلبک اسپیرولینا یکی از داروهای گیاهی مناسب برای لاغری بوده که خواص فوق العاده ای را نصیب بدن می کند و علاوه بر لاغری، ریز مغذی های زیادی را وارد بدن می کند و باعث خواص گلبرگ زعفران حفظ سلامتی می شود.

عناب خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و با تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی موثر است اما بهبود خواب نیز یکی از مزایای استفاده از عناب است.

دیو خار گیاهی پر از خار است که از خانواده بادنجانیان به حساب می آید و به آن سفیدخار یا خفچه هم می گویند، این گیاه که در زمان های قدیم به آن پیل زهره هم می گفتند شکلی مانند درختچه دارد و می تواند تا چهار متر هم رشد کند، از دیوخار برای از بین بردن سنگ کلیه و سنگ مثانه استفاده می کنند زیرا خاصیتی ادرار آور دارد، البته این گیاه مسهل هم هست و در دوران سرماخوردگی می تواند عوارض بیماری را کاهش دهد، از دیوخار برای برطرف کردن تشنج، سیاه سرفه، خلط آوری و خواب آوری استفاده می کنند.

طبق نسخهٔ پزشکی جوشانده ریشهٔ ایپکاکوانا را می‌توان تهیه نمود و بدون نسخه می‌توان از علف فتق، خارخر، شیرین بیان، ریشهٔ گل پامچال و گل ماهور استفاده کرد.

سعی کنید یک عدد لیمو عمانی سوراخ شده را نیز درون قوری بیندازید زیرا گل گاو زبان گرم است و اگر در کنار آن از لیمو استفاده شود، متعادل خواهد شد.

Report this wiki page